Γράφει η νηπιαγωγός, εκπαιδεύτρια ενηλίκων κ. Κόρδαρη:
"Είχαμε μια πολλή εποικοδομητική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (ΠΛΙ) σήμερα το πρωί στο πλαίσιο του μαθήματος της Πρακτικής Άσκησης (Παρασκευή, 6/3/2020).
"Είχαμε μια πολλή εποικοδομητική εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (ΠΛΙ) σήμερα το πρωί στο πλαίσιο του μαθήματος της Πρακτικής Άσκησης (Παρασκευή, 6/3/2020).
Οι σπουδάστριες του τμήματος Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων Δ εξαμήνου ξεναγήθηκαν από την υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΠΛΙ, Κασσιανή Πλατή, η οποία μας περίμενε στην είσοδο του Μουσείου στις 9πμ. Η ξενάγηση ξεκίνησε από τον δεύτερο στον πρώτο όροφο του Μουσείου όπου οι σπουδάστριες είδαν το μεγαλύτερο μέρος των εκθεμάτων. Η πλούσια συλλογή του Μουσείου περιλαμβάνει παραδοσιακές φορεσιές της τοπικής ελληνικής ιστορίας του 18ου, 19ου και αρχές 20ου αιώνα. Αντικείμενα και έπιπλα της εποχής, βρεφικά και παιδικά ρούχα, αστικές / βασιλικές ενδυμασίες, ενδύματα που σχετίζονται με παλαιότερα έθιμα καθώς και μια συλλογή από αργαλειούς. Στη συνέχεια περπατήσαμε μέχρι το Μουσείο Παιδικής Ηλικίας του ΠΛΙ στο Σταθμό. Εκεί ξεναγηθήκαμε στην καινούρια έκθεση που αφορά στην εξέλιξη του παιδικού παιχνιδιού από την αρχαιότητα ως σήμερα. Είδαμε βαφτιστικά ρούχα, ατομικά παιχνίδια όπως τα νευρόσπαστα και οι πλαγγόνες της Αρχαίας Ελλάδας, πάνινες κούκλες, τσίγκινα, υφασμάτινα, ξύλινα παιχνίδια, αλλά και διάφορα ομαδικά παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στη νεότερη και στη σύγχρονη Ελλάδα. Η κ. Πλατή, εξαιρετική ξεναγός μάς κατατόπισε σχετικά με όλα τα εκθέματα και μας παρουσίασε τα εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται και στα δυο Μουσεία για παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Εστιάσαμε στα προγράμματα προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Συζητήσαμε μαζί της για την προετοιμασία που πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί πριν από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, τη συμπεριφορά που πρέπει να καλλιεργήσουμε στα παιδιά όταν επισκέπτονται το Μουσείο, τονίσαμε το βιωματικό και παιγνιώδη χαρακτήρα της ξενάγησης όταν απευθύνεται σε παιδιά ενώ προτείναμε δράσεις που μπορούν να εφαρμόσουν στην τάξη μετά από μια τέτοια εκπαιδευτική επίσκεψη σε Μουσείο. Τέλος, παραμείναμε στο χώρο του Μουσείου όπου οι σπουδάστριες συμπλήρωσαν το σχετικό με τη μουσειακή αγωγή φύλλο εργασίας όπου εμπνευσμένες από τα εκθέματα σχεδίασαν ένα σύντομο ημερήσιο πρόγραμμα το οποίο θα τους προτρέψουμε να εφαρμόσουν την επόμενη Τετάρτη στο μάθημα της Πρακτικής Άσκησης στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς Σταθμούς Άργους και Ναυπλίου
Οι εκπαιδεύτριες
Αναστασία Κόρδαρη
Παρασκευή Σταθά
Κωνσταντίνα Καραχάλιου"